Inici>>Organització>> Valoració de la Diada de 2002

Comunicats i manifestos
 

Valoració de la Diada 2002

El Moviment de Defensa de la Terra (MDT) vol fer arribar al conjunt de l'opinió pública catalana en general i de l'independentisme en particular tota una sèrie de valoracions i consideracions respecte de la Diada d'enguany:

-Considerem un gran encert l'acte organitzat per l'Assemblea Municipal de l'Esquerra Independentista (AMEI) i les Candidatures d'Unitat Popular (CUP) al Fossar de les Moreres per tres motius essencials:

-L'independentisme ha estat capaç d'organitzar un acte unitari amb continguts polítics seriosos, el qual ha reflectit la diversitat de lluites populars en què l'esquerra independentista juga un paper important.

-S'ha demostrat que la unitat de l'esquerra independentista és possible al voltant de propostes polítiques concretes de transformació de la nostra societat i d'intervenció política en defensa dels interessos populars, com són les CUP i altres col·lectius municipals vinculats a l'AMEI.

-Ha servit per presentar a l'opinió pública la lluita municipal de l'esquerra independentista, sens dubte un dels fronts més dinàmic i amb més perspectives polítiques del nostre moviment, en un context tan important com les properes eleccions municipals del 2003.

-Valorem també molt positivament els actes unitaris que es van celebrar a a Terrassa el dia 6, a Manresa el dia 7 i a Lleida i Girona l'11, tant pel que fa al gran augment en capacitat de mobilització de l'esquerra independentista, com pel contingut polític dels parlaments, una clara mostra de l'embranzida de l'independentisme (i especialment de la lluita municipal) a les comarques nord-orientals.

-Lamentem que, a diferència de l'any passat, la manifestació celebrada a Barcelona la tarda del dia 11 no hagi servit per visualitzar un avenç en el procés de confluència de l'esquerra independentista (Procés de Vinaròs).

-Considerem un greu error polític, que pot hipotecar el futur de l'esquerra independentista, el fet que, com s'ha pogut comprovar durant aquesta Diada, determinats sectors del Moviment Català d'Alliberament Nacional (MCAN) impulsin i prioritzin una línia de lluita antirepressiva contradictòria amb els interessos del nostre moviment. A més, aquesta línia incorrecta, que dóna protagonisme a preses i presos adscrits a moviments aliens al nostre poble, crea un espai polític on un sector de l'esquerra independentista conflueix i treballa amb els col·lectius més subordinats a estratègies foranes i menys interessats en la maduració i unitat de l'independentisme català, la qual cosa no fa sinó augmentar la confusió política. Apel·lem, doncs, a la responsabilitat d'aquests sectors de l'MCAN perquè rectifiquin aquesta línia i es dediquin tots els esforços a reforçar i consolidar Alerta Solidària, que hauria de ser l'únic referent antirepressiu de l'Esquerra Independentista.

Oficina de Premsa del Moviment de Defensa de la Terra
12 de setembre de 2002


   
torna a dalt