Inici>>Organització>>Resolució del Comitè Nacional del Moviment de Defensa de la Terra en què es denuncia la repressió sobre el poble basc i l’esquerra abertzale

Comunicats i manifestos
 
Resolució del Comitè Nacional del Moviment de Defensa de la Terra en què es denuncia la repressió sobre el poble basc i l’esquerra abertzale

L'Estat Espanyol és irreformable. Històricament s'ha demostrat la validesa d'aquesta afirmació, malgrat els intents de determinats sectors socials, moviments en defensa del drets nacionals o per l'autonomia dels territoris i nacions, d'arribar a acords amb l'Estat per reformar-lo. I tot i aquests reiterats fracassos, hi ha sectors de l'esquerra reformista i espanyola que encara no se n'han assabentat.

Els i les independentistes coneixem el caràcter històric jacobí, centralista i homogeneïtzador d'Espanya, que va ser construïda des de la imposició, la força i la aniquilació física en els seus orígens. En són exemples actuals la negació dels drets lingüístics, sotmesos com estem a l'espanyol com a llengua uniformadora i única en la practica, la imposició d'una institució com la monarquia, obsoleta i garant de la unitat de l'Estat, la protecció d'un espai econòmic per part d'aquest mateix Estat, en connivència amb les classes dominants, amb la intenció de mantindre els seus privilegis econòmics i socials, la repressió sistemàtica de qualsevol moviment social que qüestione part o el mateix sistema, la negació dels mitjans de "comunicació socials" a aquests sectors combatius, el repunt de la repressió més generalitzada cada vegada que es reorganitzen moviments socials, sindicats combatius o organitzacions polítiques en defensa dels drets nacionals, que qüestionen una "democràcia" purament formal i vigilada...

Per això les i els independentistes hem plantejat històricament solucions com el dret a l'autodeterminació dels pobles i nacions, un dret que qualsevol "demòcrata" del signe polític que siga hauria defensar, o la conquesta d'una democràcia participativa que arrele el poder polític i econòmic en les classes populars i treballadores.

Una cop feta aquesta anàlisi, vàlida per a totes les nacions sotmeses als estats ocupants, hem de denunciar la repressió ferotge que està duent a terme tota la maquinària de l'Estat espanyol en contra d'allò que faça olor de basc i, més concretament, contra l'esquerra abertzale. Els aparells polítics, judicials, policíacs i mediàtics, que volen donar lliçons de "democràcia", s'han coordinat encara més estretament del que és habitual per dur a terme aquesta repressió, de manera que, com ha ocorregut més d'un cop a l'Europa mal anomenada democràtica en els moments de crisi parcial o total del sistema de dominació, s’ha demostrat que la famosa divisió de poders de què es vanten els defensors de la democràcia liberal no passa de ser una entelèquia o, més ben dit, una ideologia mistificadora. N'és una prova evident la utilització de la "justícia" d'acord amb els desitjos del govern de torn.

Estem parlant de la tortura a les presons i comissaries, dels empresonament de lluitadors i lluitadores abertzales pel simple fet de reunir-se i defensar el seus drets, de la detenció, empresonament i criminalització de les persones que organitzen la defensa social i humanitària dels presos bascos o de la detenció i empresonament dels negociadors amb l'Estat durant el darrer període d'alto el foc. Aquest escenari hauria estat impensable en el procés de pau d'Irlanda, tot i que el Regne Unit és uns dels estats més centralistes d'Europa.

Mal que ens pese, tot plegat demostra un vegada més que els aparells de l'Estat s'han utilitzat històricament per a malbaratar qualsevol intent d'arribar a acords i, per tant, a una pau, que hauria canviat l'escenari democràtic per que cada territori i nació s'hagués sentit lliures de continuar o no políticament i territorialment dins del estat Espanyol.

Malgrat això, no podem renunciar a futurs acords amb qui té el poder polític, militar i econòmic, sense renunciar i sense hipotecar, però, el nostre futur com a poble i els drets com a classes populars i treballadores.

Des del Moviment de Defensa de la Terra volem solidaritzar-nos amb el poble basc, en especial amb les i els detinguts i en general amb tota l'esquerra abertzale, que està servint com a exemple d'avantguarda europea en la lluita pels seus drets (nacionals, de classe i de gènere). Tenint en compte la seva lluita és la nostra, ja que estem sota el mateix Estat repressor i sota la mateixa classe social espoliadora del nostre treball i el nostres recursos com a poble i com a classe treballadora, l'MDT continuarà la lluita per l'alliberament del nostre país, sense dubte la millor manera d'expressar la nostra solidaritat amb el poble basc, i participarà en diferents iniciatives solidàries contra la repressió que està patint actualment l'esquerra abertzale.

Països Catalans (Tortosa, 14 d'octubre 2007)


l

 

 


   
torna a dalt